August 9, 2017

Technician Astro - Harga Sendiri Letak?

Hallo!!! Sekarang kes Astro tengah buat hal, tido tak bangun-bangun pulak aku nak story mory. Haihh dugaan betul start kena denggi hari tuh. Sabar sabar..

Mulanya, astro aku yang sebelum ni dah pernah jadi tak dapat channel tiba-tiba terus tak boleh reboot. Maksudnya jam dekat decoder tu langsung tak naik selama hampir seminggu. Aku tahann je tak panggil technician sebab tamau bayar RM50 tuh. Sambil tunggu kot kot decoder tu ok balik aku tukar ke dvd player yang dah berhabuk sebab bertahun tak guna. Nasib baik tip top condition dvdplayer tu so aku boleh layan tengok movie2 lama yang aku tak tengok lagi.

Dalam pada tu, aku cepat2 bayar bil mana la tau ada kaitan kan sebelum aku call CS tanya apa masalah astro aku. Tapi aku tau segala signal semua tak masuk sebab STB diagnostik reading semua 0%. Aku reinstall setting, baru perasan pilihan LNB aku 'user defined', dah kenape? Ade makhluk mana tolong define pulak ni? Bila tukar balik LNB yang astro recommend baru macam ada signal balik. Perghhh berbunga hati weiii boleh recover astro tanpa duit terbang.

Sekali rupanya happy tak lama mana pun, reboot problem balik, jam hilang lagik. UUUuuuuu hawauu! Memike bil yang bayaw full tapi dah 1minggu tak de channel, aku request la tech datang tengok. Then teng teng tenggg terbang fulusnya bukan 50 ke 60 ke 70 tapi 105 hengget. Sikit ke? Murah ja? (*&^%%EG()*+)$#@^*)^&__(+P*&^$$#^TF&*()_)++&^^YY**&&^*&kGoDie!!!


Mai mana 105? Tu caj 50 untuk tech datang, 55 untuk tukar cable F connector dalam pic tuh. Korang kaya takpe, aku tak bleh blahh la woii pe jadah dah la tak habaq awai2. Seb baik aku baru cucuk duit. Malas nak bertekak dengan technician tu dah aku sorang je kat rumah, aku nak dia setel cepat2 je. Dia bagitau banyak faktor kabel ni rosak so susah la kalau nak detect awal ke early prevention ke ape. Pastu aku cek dgn cs astro berapa harga natang tuh, RM3.18. Tapi katanya harga ikot technician. What the heck! So RM55 aku bayar tu apa jadah? Waranti 3 bulan je pun. Kira lepas tu mau problem lagi aku terminate ja truih. Mau duit cam gunung takdehell. Dahla duit aku yang sengkek ni pulak ade orang lain dok dengki tolong perati tunggu ja. Lagi sekali tiru MUA Fazura, go die!

Aku selalu dengar dah orang tak puas hati dgn astro ni tapi walaupun aku maki tak cukup tanah, aku still nak puji Astro CS team di facebook yang rajin melayan soklan aku. Keep up the good work ya allz. Aku tau derang buat kerja ikut arahan je, tak boleh control geng lapisan lain yang bengong dan kaki khianat sama macam kat tempat kerja aku ni. Ok cakap banyak nanti masuk penjara.
Bye!

No comments:

Post a Comment