February 29, 2016

Ebook: Mampu ke??

Entry first 2016, x pepasal isu eBook plak. Semua gara2 aku nak quit
Ye.. aku nak tukar profession
Aku dah tak mampu dengan kerja sekarang
Hado duit (cukop la nak buat sopping kat Seoul kann...) tapi hidup tak tenang
Tak ade anak or somi tapi serabutnya kalah mami beranak tujuh (mak aku ler tuhh)
Ok, maybe salah aku kowtt
Da 7, 8 tahun keje, tak reti2 nak 'yes boss!' ikot keperluan

Maka dengan itu, terpaksa la aku cari apekemende la yang aku boleh buat so that fulus tetap masuk poketku hatta sedikit kempis dari sekarang. Gwa still minat trebel bro, itupun penting...T_T. Ekcelli salah satu sebab aku nak quit ni adalah lady boss haku sekat aku nak gi trebel. Ala- ala dok negara komunis giteww, semua nak sekat letak syarat. Aku nak gi trebel pakai duit sendiri pon tak boley. Yang pergi ramai2 pakai duit rakyat tu boley pulakkkk... Hapekess daaaa amoi tua ni.

Kendian aku korek2 la balik hobi2 zaman muda dulu and teringat aku pernah nak jadi penulis. Macam mama aku. Pernah janji nak tulis cerpen bagi mama aku baca, tapi x sempat. Memang banyak pon novel tak abes yang aku karang then tinggal bersepah dalam PC and Tab and Hp haku. Ader la dalam 10-11 gitu. Aku ingat nak sambung and produce dalam bentuk eBook. Tapi nak cari dulu kot2 ade peraturan ke kena regis ke mana2 agensi ke SSM ke ape ke. Karang tak pasal2 aku kena cekup pulak buat biz haromm.

Kalo aku berjaya berhenti kerja makan gaji gomen aku dalam ekonomi cenggini dan survive, pon aku niat buat eBook jugak untuk ya allz yang tengah sengsara stress macam aku tapi tak de brann nak quit. Aku juga plan nak buka biz kopi vendor dengan kos paling semput. Cuma biz partner pulak prob. Apepon semoga aku quit dengan jayanya. Semoga aku istiqomah yakin bahawa rejki tu datang dari Allah, janji kita usaha dengan cara yang halalan toyyiban dan tawakkal setulus hati. Semoga eBook benti keja aku keluar - Amiiiiinnn...

Owhh ya, nanti aku tulis pasal persediaan benti kerja. Sekarang belum benti lagi so tak leyh tulis dulu, taboooo! (Ok tahayul neyh)

Bye!


No comments:

Post a Comment