January 5, 2014

Tahun Baru: Plan Mengembara 2014

Hari 1st tahun 2014, aku emo dalam entry sampai lupa nak wish benda wajib wish. Selamat Tahun Baru!! Wajibla sangat. Macamla ade orang peduli aku wish ke x kan.. To me new year is just a number dan juga pertambahan usia hehehehh.



Aku spent last day tahun baru dengan maggi ketam bercheese. Resepi baling2 yang akhirnya masuk perut aku seorang, tinggal tak bersisa. Ada orang mintak resepi coz nampak sodap dalam pic aku post kat fb, aku pon tak hengat apa yang aku baling masuk periuk. Hahahhh! Cemanapun itu lah aku dengan sambutan tahun baru. Takde maknenye sambutan lagho yang bermaharajalela itu. Niat nak g dengar ceramoh, jauh sangattt.

Actually point aku ialah tak ade ape yang nak excited coz tahun baru bermaksud aku kena capai skt baru dengan tanggungjawab dan cabaran2 baru tapi masih di bawah pentadbiran lama yang masih di takuk lama. So untuk tidak berdukacita yang lagi hampehh dan takde makne, aku letak personal target berjalan-jalan bagi tahun 2014. Hahahaahh!! Yang ni ade makna.. Selain bermakna perabih duit, ni jer ubat stress haku. Selagi mampu, ada duit dan daya bukan kaya. Selagi bujang, tak bersomi dan beranak dan mak mentua. Selagi itu mesti terus berjalan dan berjalan. Dunia ni luas bukan untuk masuk national geographic je tapi untuk kita redah selagi boleh, dak?!

Bab berjalan, ada few benda yang aku tak pernah buat sebelum ni dan maybe boleh try tahun 2014 ni. Rentas Europe. Solo. Strong ke aku? Moga-moga, O Allah please helps me. Airasia tengah buat promo awal tahun la ni. Gatal siot jari2 aku nak beli tiket. Mac insya-alla pi Bandung sekali lagi, kali ni bawak family dan ipar duai seramai 12 orang. Kendian plan nak pi Tokyo lagi, Perth and UK/Europe. Oleh sebab semua bajet mahal, terpaksalah hadkan jalan-jalan tahun ni. Kena freekan masa gak untuk trip free! Chak chakkk apekah!

Memandangkan semua travel partner aku dah tak bule berkelana disebabkan hal-hal tertentu yakni duit dan sambung belajar, maka aku nak try gi solo plak. Dah lamer dah nak wat tapi hati tak cukop kental. Risau dengan kastam, imigresen, islamophobia, keselamatan and kos jugak. Lagipun aku ni x reti langsung nak beramah mesra, jenis kera sumbang versi alim kucing. Bahasa senangnya juai mahai! Huhuhh cemanapun go, solo travel go, go!!

Di luar bab berjalanpun ade few benda baru yang rasanya boleh start dibuat tahun ini. Mudah-mudahan tercapai jugak. Amiiin! Hokey suda sudahla haku membebel. Sekali lagi da macam menyonteng dalam diari tak bermuka surat. Bilalah perangai tulis pepanjang ni nak berubah. Adeihhaih...

Shhh!: Senaqnya beberapa tahun lagi kena ikat kaki coz da kene start bayau utang ghumoh uhuhuu! So la ni kena berjoli trebel sakan2 ler~