June 26, 2013

Melbourne 1.2: Melbourne CBD dan Vic Market

Yuhuuu! Hari ke-2 di Melbourne. Layan gambaq dulu coz mood tengah sucks. Astro si dungu punya pasal. Layan jahh! Tekan dekat pic untuk bagi besaq naa..





Basically hari ke2 ni kitorang memang pusing2 ja kat Melbourne city ni. Mula2 guide bawak pg Independance memorial dengan pantai Brighton beach yang ada macam Sorento hut tapi bukan tuh. Tempat sebenar kat Mornington peninsular, jauh gak dengan Melben CBD. Lepas 1jam dua tilik2 and posing2 kat huts ktorg balik ke CBD, turun depan Fed Square. Tujuannya nak amek tourist map coz kat sini ade visito centre yang besar jugak. Main visitor centre? Maybe. Fed square gak ader free wifi kalo sesapa nak aplod pic ke fesbuk ;pp.

Da dapat map, mulalah jalan2 yang xder hala tuju. So pic kat atas tu random snap jer. Masa jejalan tejumpa restoran Indon, Nelayan so kitorg isi perut kat situ. Masuk lorong keluar lorong, jumpa kedai subenir terus masuk padahal banyak kali aku pesan barang dkt Vic market lagi muroh. Plan asal nak cari alley yang ade graffiti buat posing maut tapi x jumpa coz mama aku asek nak shopping. Hahahh lawakla mama aku nih. Alih2 kul 3ptg baru sampai ke Vic market. Lagi hancur, tukang kedai tengah mengemas nak tutup kedai and market tu memang dah lapang gila. Makna kata mau nak pi Vic market korang pg la awal pagi baru masyukk! Tapi kitorg sempat gak la beli sebenir mana yg patut and saper yg da tebeli awal dgn rega mahal berX ganda tu memanglah jadi bahan aku gelak puas2.

Kul 5ptg guide bawak ktorg balik hotel and memang kelam kelibutlah aku solat jamak coz magrib masuk kul 5.30pm time winter. Malam tu aku kuar berdua dgn member g jejalan tepi2 hotel. Takde ape yang menarik coz Melben ni macam bandar mati je waktu malam aku tengok. Bar and pub je banyak orang, kedai lain tutupp awaii. Kendian jumpa bangunan cantik, gereja sebenarnya tapi x kira kitorang snap gak gambar. Kat ctu jumpa Garfield!!! Hahahh memang taklahh, kuceng gemok je. Gemuk dan sombong. Snap lagi dan lagi..

Maka tamatlah hari pusing CBD. Banyak tempat yang x pergi sebenarnya coz melayan orang nak shopping kekekeee. Takpo laa next time kalo sanggup buang duit aku pi lagikk. Takpun carik conference area cni so dapekla aku jjlan free hahahhh. Hokeyy la for noww. Till then, salammm masuk tidoq!

Update: Sila tekan untuk entry berkaitan
Melbourne 0.0
Melbourne 0.1
Melbourne 1.1
Melbourne 1.3

No comments:

Post a Comment