June 10, 2013

Melbourne 0.0: Duit gaji da kempisss

Gaji bulan ni tinggal 150 hengget ohh yeahh!! Ni seme Melbourne punyer pasal. Punya la mahal transport and hotel and makan bagai! Bagus jugak, makin aku bersyukor jadi orang Malaysia yang idop kat Malaysia. Gile hape hotel bajet rege rm400 per room per night. Kat Malaysia da bole stay kat Pullman Lakeside kowttt. Rega airport shuttle bus rm50 1org sehala untuk 20km trip. Gila lagi!! Aarghh pening kepala gua nak kira modal. Abis gaji 3 bulan aku. Naseb baek xde mulot lain aku nak kena feed..

Dah padanla muka gedik sangat, gaji ciput tapi jejalan nak tempat anak menteri je. Tapi siyes aku besyukor belum tawen lagiii huhukkhuu. Kendian nak buat citer lagi best, aku punya visa skang tengah pending. Da seminggu lebih apply, orang lain dah clear aku jer tegendaler. Wut de heck la, kabo angin kater coz nama gua ber binkan nama junjungan tebesa kiter - Mohamad, which is also nama bapak kue. Well, aku xnak komen panjang b4 aku tau cerita sebenar. Yang konfem aku super stres ni, lusa da nak fly, visa x dapat2. Masalah paling besau, kalo aku x pergi, yang lagi 3 nuh pon x brani pergi. Arghhhh! Rugi arr dettt!!

Cemanapun, nak cerita gak ongkos trip ke Melbourne ni walopon kitorang x sampai lagi tapi da abes at least 3k seorang untuk flight, hotel and tour. Aku rasa rega tour ni super mahal, maybe sebab private tour and amek dengan agent kat KL. Aku da google and jumpe Melbourne tour company NI yang aku rase harga tour dia memang berbaloi and antara yang termurah jugak. Tapi kene share bas dengan tourist lain so kurangla privatenye and susah la kot kalau nak adjust masa untuk solat ke aper. Aku tak sure on that part, korang tryla baca blog ke aper pasal ni. Since my mum ikot sekali so aku decide solat and comfort must comes first. Dats why harga yang x masuk akal MAHAL iteww! Kalo aku and member jer xder hal redah solat tepi sungai or bejalan sampai lebam pon boleyh.. Fuhhh xperla aku redha. Korang rajin2la google sendiri kalau nak cari tour lain yang murah yerr.

oK arr, entry kali ni takder gambo coz aku belum sampai lagik teeeheheeee. Mau visa aku lepas nanti ader la insya alla entry 1.0 yer. Doakan semua selamat dan lancar, puh-leeeeeze.

Update: Aku bagi jugak pilihan tour lain yg aku jumpe tapi mahal banyak gak arr. Pandai2 la korang pilih
Autopia
ATWAD
Extragreen
GOR tour
Special tour: tinggal message kat comment!

next post ---- Melbourne 0.1

2 comments:

  1. Salam,

    Farina sini, apa nama tour guide you masa pegi melbourne dulu? Masih active lagi ke? Saya baru terjumpa you punya blog (dated june 16 2013). Memang sedang mencari private tour ke melb yang berpatutan, rata-rata mahal sesangat pun. Even ada student caj kami rm3999 utk 4h3m, pergh! Harap dapat bantu dan masih aktif lagi la orang tu, ke dah balik msia?

    Puas mencari, masih x jumpa yang kena dgn bajet. Yang ada nk tolong pun, dh nak blk msia dh this coming september (spring). Yang popular kt blog banyak pakai Hamzah from Xplorevic, dh email die quotation, memang rate kalau untuk 2 org jadi mahal sangat harganya, phew!

    Harap dapat bantu, terima kasih.

    ReplyDelete
  2. To all yg nk g melbourne, bole contact no ni ye +61406050339 (fauzan) untuk tour guide malaysia. Sorry tapi, i x sure dia bt lg ke x. Ampunn!

    ReplyDelete