September 6, 2011

Aplikasi Mobile - X besh!

Huh- x kewl sungguh tajuk. Takpe yang penting semua orang tau apeke mende itue. Skang zaman bende laju nak lagi laju, yang mudah nak lagi senang. Komputer yang asal sebesar2 alam dulu tue da makin kecik. Kalo buleyh bior besar ibu jari jer, senang nak kindik p memana. Tu x masuk nano lagi. Samo gak la internet. Dulu kat PC je skunk dah berleluasa ke tefon plak. Ape orang kate tuhh.. internet di hujung jari? Haahh... main tenet cam main SMS je. Bayaau mahal sikit je. Nak lagi laju post status kat fesbuk tu, maka laju2kan la det korang subscribe bband yang umphh lebih sikit. Kalau takat wifi kedai mamak tu, banyakkan sabo jer la hek.

Nape tetibe cakap pasal mobile tenet ni? Well, aku ni lum termasuk dalam kategori orang yang x leh idup tanpa internet. Janji ade pc, aku redha jer main game aku download free bile time2 tenet x available. Idok ler sampai sanggup pi cari starbuck semata2 nak nampok cool melayan internet sambil hirup kopi orang kayo. Kayo ke? Waima bos aku mintak anto file time aku tgah xder internet pun, tidak sesekali aku guna ternet sebis dari line celcom yang maha mahal tu. Maka sonang ceritonyo, aku ni still kedekut det lagi kalo bab2 gajet2 and tenet nih. Sebab tu skang aku terminate bband maxis yang bapak mahal tu dan tumpang guna W1max adik aku FOC hahahh! Laju boley tahan. Kalo tak laju pun tak kisah coz bukan aku yang bayau kakakaa...

Skunk aku de problem yang sangatla x besau tapi aku musykil gak. Orang len belumba2 surf internet thru' henset, siap mention apa jenis henpon derg guna kat muka buku. Makan kat kedai bitau, g berkelah nak bitau, masuk opisy nak bitau sampai nak kuar dating kat tasik pun post or tweet. Siap ada googlemap lagi tue. Senangla sapa2 kat luar sana yang ade niat nak menculik ke merompak ke, guna la kemudahan yang ade kat fesbuk tu. Tak yah susah2 nak mengintip ke ape. Same gak la jabatan agama silala pantau fesbuk kalo nak tau port best suami isteri tak bertauliah ni. Itu baru fesbuk, kalao masuk bab2 nak suh upload/download file ni memang la lagi hampeh. X paham aku naper orang ske sangat mobile application nih? Dah la tulisan kecik, limited, silap tekan bende lain yang jadiknyer, interface pun x best cam pc version, nak men game pun x selera. So apo yang best nyer mobile app nih? Semua orang expect aku guna bende alah ni walhal aku x nampak apo yang soooo sexy about it. Nampoknye terpaksala aku menipu buat kesekian kalinya yang aku ni pakai 3310 jer supaya xyah upload keje office thru mobile lagi hakhakk... Maybe aku ni prefer mende tradisional, too much kowt. Kalo korang rase mobile tenet ni berganda2 benefitnya, sila lah, sila tolong akue makhluk yang ketinggalan ni~~~


No comments:

Post a Comment