January 24, 2018

Selamat Tahun Baru 2018

Hullo buddies!
Hari ni hari ke 24 tahun 2018
Selamat Tahun Baru bukan Hijrah!
Kihkihkih
Amacam tahun baru korang? Aku dah memacam semacam, rasa penatnye macam dah tengah tahun. Banyak gila drama awal2 tahun ni. Paling best drama opis ler. Huhh sadis betoi. Sia - sianya lah hidup dok tak habis dengan isu opis je kan. I mean, tujuan gi keje kat opis tu sebab nak cari duit je kan, buat tampung hidup aku yang makin diva nih. Patut 8 jam jer masa spent untuk opis tapi, aku ghase dalam 24 jam tu semua serabut hal opis je. Time melabor, melancong n tidur je aku tak pike opis. Urghhhh....! Aku nak melancong tetiap hari pleaseeeeee....

OK OK OK. Drama tolak tepi, hidup mesti diteruskan.

So tahun ni aku terjun ke satu lagi bidang dalam bab perancangan kewangan aku. Aku tak tau orang lain tapi buat masa sekarang target kewangan aku ialah bebas hutang dalam masa 5 tahun. Gehhh.... angan angan memang kene tinggi kan kan kan. Kalau aku success dalam bidang baru ni, nanti aku hapdet apekekes yang aku excited bebenau nih eyh. Once dah setel hutang, baru boleh plan jadi jutawan ke hartawan ke karyawan. Haiwan pon boleh dohhh. Giteww

In brief for tahun 2018, ni angan2 jeninah aku:

1- Hantar manuskrip penuh novel
2- Kukuhkan kewangan - reduce loan
3- Travel to more countries
4- Bayar lebih zakat/ sedeqah
5- Join volunteerism
6- Join business venture
7- Belajar fotografi
8- Improve skill melukis
9- Buka homestay
10- Capai semua di atas ler

Perghhh.. simplekan aim aku.
Kahwin? Bila-bila tahun pon boleh selagi tak mati ahahaaaa!!

Ok bye!

No comments:

Post a Comment