July 25, 2015

Jejalan Terengganu Mung

Aku buat entry jejalan dalam Malaysia lagikkk yeyy! Terasa arr cket semangat patriotik gtew kan. Tapi siries aku rasa rugi sesapa yang serupa macam aku. Dok rasa tempat sendiri burok, kotor, huduh, x best, x worth buang duit singgah. Malu woi, aku pernah rasa gitu dulu. Aku rasa nak pusing dunia coz banyak yang tadak kat Malaysia. Shame on me. Takde yang kurangnya tempat jalan2 kat sini. Yang kurangnya perangai manusia, macam aku, macam korang yg tengah baca ni. Ahahakk..!


Aku wi tengganu dua trip. First keroja, second time coti ghaya. Sungguh tak kusangka pantai kek tengganu cantek angat. Sama ijou biru cam pantai kat GOR and sokcho, cuma tebing je x tinggi. And wave mesra alam lagi. Musim tengkujuh maybe gila kowt. Masa aku pi tgh taun so wave sepoi2 je.

Aku x gi pulau, cuma pusing pulau Rhu kat bukit kluang besut. Cantik bak ang ayaq dia. Hijau pekat macam bancuh pewarna. Masa bot stop dekat dgn pulau tu, ayaq jernih gila, nampak batu karang dekat sangat cam bole sentuh. Rupanya air dalam ada juga 5m lebih. Sayang aku x terjun masuk laut, konon xnak basah. Kononn...

Jom ushar pic. Yg laut ijau tu pantai bukit kluang. Yg ada bot2 tu kat area mengabang telipot yang ada kedai sotong celup tepung tu. Kalau nak makan sotong ni time tgahari, jalan tepi laut ke k.terengganu dari besut memang berderet kedai yg juai celup2 ni. Nasibla tapi sedap ke x sedap. Yang org dok promote tu area telipot tu tapi kul 4pm camtu baru open

Yang pic sotong tu beli kat dungun. Ada gerai juai sotong tepung je, bole tahan sedapp n kenyang. Lupa plok nama. Dekat dengan area pekan yg ada kedai rm2 n masjid tepi laut tu.







Aku x sempat cover area bukit. X seswai coz pg bwak dak kecit. Len kali memang kena redah lg area panyai timur ni. Royal belum, tasik kenyir semua x pnah pi lagi. Dok lalu intai2 dari atas jambatan ja. Wishlist top prioriti tuu!Rugi ooo dok pi luaq2 aja pedehai kat sini pon banyak ag tempat x cover.

No comments:

Post a Comment