April 30, 2015

Hidup Xde Challenge

Kusss.. beria tajuk. Gila hidup aku xde challenge? Bahagia sokmo? Senyum selalu? mestila hadoo. Perut x kempes2, bos x brapa peberet, nak g jalan2 det tadak, social skill masuk gaung, jerawat xmau ilang, jait baju sampai belobang, det dlm tabung makin surut. Uihhh gila gebang tu celen!



Dalam dok pening pike camno nak idop happy, kutambah lagi cellen. Konon nak bagi ada extra target. Padahal yg lama pon aku x capai2 wahhahahhhaaa!!

Citernya... aku join 10km Run....

(Kreet krreeettt kkrreeetreetttt)

Ok, baru register je belum lari lagi. Korang stamina mantop, badan fit, memangla x heran kan stakat 10km tuu. Ya allz punya 10km, vertical. Panjat himalaya la katakannn (mata juling ke ataih). Tapi aku ni, overweight plus malas Xcercise, so ni gila punya Big deal bagi aku hokeyhh. Manala tau, da masuk 30an ni aku bole jd fit. Bole buat xtvt yg aku dok idam tp x dpt2 tuu

Bagusnya aku regis run ni, since nk kna practice supaya x kejang d hari kejadian, aku da pusing quite a few taman kt putrajaya. Penah cecah 10km coz sesat x jumpa jalan balik sbb memandai buat shortcut. Gila superb la tempat2 ni, facility memg x kalah. Shame on you la kat staf2 kt putrajaya yg x mnfaat bende free dah trang tang2 ada. Ada kut 5, 6 taman aku dah explore, tu pon still banyak lg yg aku x sempat pegi. Mabelles weihh.

One more benefit join run ni, aku bole direct aim and tenaga, physical n mental untuk stay fit, sehat and abeskan lari 10km. Wateva hal negatif kat opis or famili, aku bole ignore dan fokus ke tempat lain. Sambil lari2, tengok2 tasik, pokok, jambatan, tupai, ular daun, ketengkoi bla blaaa.. aku tesedar balik. Dunia ni besar dan luas, bukan stakat opis yg penuh dgn si celaka or rakan taulan yg pendek akal. Manusia2 yg negatif x perlu jadi sebab aku pon join sekali jd negatif and anggap semua bende negatif.

Serious. Aku belajar to let go semua problem yg bkn prioriti, say yes untuk manfaat diri sendiri and jadi kuat atas kaki sendiri. Ohhooo positif sunggoh. Memang pon. camno x positip kalo kul 12tghari remang matahari tegak atas kepala dok lari sorang2 belakang opis menteri oii? Uncle tukang sapu pon geleng kepala tengok huhahhaa

1 month to go. Harapnye kaki x krem dan semangat x lentur. Ahakss!


No comments:

Post a Comment