August 13, 2013

Aku & Princess Alter Ego

Korang penah dengaq pasal alter ego? Tau pasal alter ego? Tau kan... sapa tak tau tu pi masuk tadika balik! Ok saja nak nak kasi panas mentang2 da minta mahap time ghaya ghitu kan huahuahaahaaaa!! Baeklaa aku saja nak sembang pasal alter ego sebab aku baru prasan ramai retis2 omputih yang ade alter ego dan meke meke nih memang successful to the grave. Contohnya Beyonce, Avril Lavigne, Snoop dog, Jessica Sanchez blaaa blaaaa. Sapa depa nih? Ntah ampa cari sendiri.. x penting pon.

So aku try google2 kot retis boleyland ni pon ade alter ego. Hasilnya... x jumpa pon. Maksudnya orunk Malaysia ni semua jadi diri sendiri la kot kann. Baguih dokk ada. Besanya orang yang ada alter ego ni dia ada double life. Kalau retis, kat atas stage or dalam tv perangai lain macam tapi bila kat luaq depa normal hidup cam orang lain jugak. Baik jahat tu aku tak tau la tapi besanya hok yang alter ego tu biasanya diri kita yang kita nak jadi tapi x buleyh nak jadi dalam real life. Ada orang sedia ada baik tapi sebenaqnya dia nak jadi jahat sebab jahat itu cool! Ada orang jadi jahat walopon senaqnya dia nak jadi budak baik. Wallahualam... Owhh banyak nya nak jadi!

Awat tetiba aku merapu pasal alter ego ni? Angin xdak typhoon pon da lari pi shanghai, mai pulok merepek2 pasal personaliti disorder ape cerita? Ngekkk... coz aku pon ada alter ego. Dia orang jepun sebab asal usul dia start masa aku dok baca manga zaman sekolah dulu. La ni aku da tinggal manga tu semua tapi Hime ni ja dok melekat tak lekang2. Yep, nama gelaran dia Hime or Meichan, nama panjang aku malas nak sebut satgi hangpa kata aku gila, dahla dia mai dari jepun haitt haitt kan. Ya laa dulu muda mudi gila komik/drama jepun, belum mai lagi drama kpop. Aku x ingat cemana aku dapat nama dia coz bila aku google2 xdak pulak watak komik yang pakai nama tuh. Rasanya sebab dulu aku ske lukis kartun pastu bila join contest2 melukis aku pakai nama panjang Hime, lepas tu bila ade password ka kata kunci ka rahsia ka mesti aku pusing2 kat nama Hime ni. Sampai skang mau aku melukis kasi orang mesti nak sign nama Hime tu. So logikla kan kalau aku x bleh lupo dia. Aippp... kan aku dah bocoq rahsia nak access akaun sendirik!

Skang aku da besaq, xdalah aku guna namo dia jadi avatar ke, online pseudonym ke hape. Tapi yang pasti, bila ada time2 yang hampeh dan x best dalam hidup yang x best ni, aku mesti tepikiaq kat dia. Why? Coz alter ego aku ni opkos la ego, overconfident, outspoken dan cakap main lepas. Dia x ramai kawan, x kacau orang, x kisah hal orang lain sama cam aku tapi yg x samonya dia ada perangai extreme yang pelik cam sokmo study math kat cemetery bapak dia, tidoq dalam kotak (apekah???) or sound orang kat public kalau dia x buat salah tapi orang main tuduh2. Fevret topic, black magic dengan type of earthly ghost. UFO dgn ET dia x caya, tu sains fiksyen katanya. Hobby dia baca research pasal life after death and how to die slow and painless (macam boleh kan). Lagi satu, x kira bos kecik ka, bos besaq ka, bos super size ka, pengetua ka, pembunuh ka, sniper ka, senator ka, wakil rakyat ka, datuk sri ka, datin engku ka, mau dia nak kasi high kick ka low punch ka straight bagi ja. Lantak pi. Tarik rambut tarik baju tarik telinga tak men arr der. Old school tu.

Tu si Hime, my alter ego. Kalo aku buleyh jadi cam dia, mesti orang x brani tendang aku cam sekarang. Dah macam bola, tendang2 tapi gol tak masuk2 jugak. Kalao Hime tu orang real, mesti dia dah pekikt2 kat aku suh stop ikot jari orang keje jadi lembu ragut kertaih depan komputer tapi dapat gaji ciputt. Kalao aku yang jadi si Hime mesti dah lama aku benti keja dan bukak bisnes sendiri. Gua boss, gua kasi order, gua sign agreement, gua punya duit, gua punya cuti, gua punya hal! Masalahnya si Hime ni anak orang kaya, aku pulak anak orang sawah. Kuang13x

Hime kata kat jepun pon ada sawah. No problemo. We are one.
Ne, Hime-chan. Mukashi kara no o-yakusoku wa mada wasurenai. Mata ai shimashoo yo!! (seram takk?)

No comments:

Post a Comment