April 5, 2014

Australia 2014: Itinerary Perth in May

Aku nak melangkah kaki yg berat ni pi ostolia lagi! Perth aku nak mai, hang tunggu noo.. Poyo. Ahhakss!!

Aku beli tiket masa AA buat sale kat Paradigm mall dgn harga tipu yg lebih mahal. Dlm 1mgu dua kendian, MH370 hilang. Now, operasi SAR tgah buat kat Laut Hindi dgn pengkalan dekat Perth Freemantle Port. Dalam sedih2, tesengeh2 la jugak aku tgok berita bila asek depa dok sebut Perth je kan. Semoga masa aku p bulan May ni, MH370 dah jumpa, Ameinnnn. If not, aku rasa janggal la plak nak bercuti kat sana, why aku pon x tahu. Hurmmm........

Nak susun itinerary punyalah susah, sampai naik malas aku. Sebabnya minat travel aku dgn teman yg nak pi tu x sama. Hahahhaaa susah gak kan camni, gi sorang susah, dah ade kawan pon still susah lagi. Haihhh... bukan x buleyh betolak ansur, tapi ni masalah duit yg keluar tu banyak. Bila banyak tu yang kena bagi bebaloi dgn tmpat nk pg kan? Time ni lah bagus kot if jd anak mentri, duit mcm air.. sempat lg berangan tuhh. Padohal ayaq pon da catu skang hi huwwaaaa!

Ok laa kat sini aku nak bitau plan tempat2 aku nak pi. Rasa cam nak amek car rental tapi takut sesat coz ktorg ber-2 aje, fomfuan plak tuhh. So plannya nak combine public transport dgn tour pakej. Pastu rasa cam tour amatla mahal 215aud/pax tuk 1day haihhh. Cam biasa concern utama aku tempat solat n makan. Masalah if amek tour kena ikut timing derang, sempat ke solat?Fomfuan nak amek wuduk je dah 10 minit, pakai tudung kan. Dulu kat Jepun n Korea senang n murah coz nak pg attraction jauh beratus2 km  pon ade train network yg sightseeing friendly, which is not the case dekat Aussie. Ingat nak amek Malaysian tour kat sana tp member aku kata mahal plak. So aku memang tgah pening:

Day 1: Arrive Perth subuh, Caversham WL, Nambung park, Yanchep, Pinnacle, Lancelin

Day 2: Mandurah canal cruise, Serpentine Fall, Abingdan village, Lake crifton trombolite

Day 3: Freemantle market , Kaili's), E-shed market (Aussin/ megabes) , Freemantle Prison, Maritime museum, Subiaco, cottesloe

Day 4: Perth CBD, King's Park and Botanicle garden, London court, Swan bell tower, good bye!

Macam tamak benor nk cover banyak tempat dlm 4 half day kan. Aku tgh pike nak pi Kalamunda, Rottnest n Margaret River tapi tak tau nak selit celah mana. Tamak sunggoh! Ada pulak tempat yg aku x moh pigi tp partner nak pi contohnya Caversham coz aku da pueh pelok walabi kat Mebourne dolu, so banyak gak masa aku kena tgu dia so kena la cari tempat mana aku nk lepak sengsorang. Aku nak pi Freemantle prison dia plok x minat so dia pon kena cari backup tempat lain. Macam2 hal gak dua-dua kitorg ni kann...

Harepnyer all the plans come out good. Harapnya juga MH370 dan passengersnya pon dijumpai asap!

No comments:

Post a Comment