December 20, 2012

Gila durian crepe!! Virus melanda tolongg


Menceceh mencecehh cecehh. Poodahh orang dah setahun demam durian crepe, aku baru merangkak2 aka nak try2 rasa. Hehehh memang bebaloi aku tecari2 dessert ni, syedappp nyumm nyumm. Setakat ni dah rasa dari dua supplier, lebey kurang aje rase, sedap ok. Besa kecik mahal murah je bezanya. Aku rase mau cream putih tu dikurang sikit mesti lagi umphh rasa doghuyan!! Lagipon whipped cream tu kan x bagus tuk kesihatan, kalori malori no-noo!! Macam la dughian tu baek sangat untuk kesihatannn...

Ujung mgu ni balik kampung nak try buat la, durian kat kampung lagi murahh dr kajang, serdang, bangangi. Teringat beli durian kat kolo pilohh ritu, saje2 bagi kena tipoo dengan abang apek. Seb baek pakcik aku tu tauke dusun, silap org deii ko nak tipuu. Dan seb baek jugak dia perangai cam angel, besabo je apek itu tiao2 dia. Siap beli jugak tuhh lepas pilih2 selama 1jam pusing2. Panas je apek tu menengoknye... Kalo guwe, itu durian kasi hempok sama kepala luu  lantai so boleh bantai makan free kat siteww lohh!

Ho yee, ape resepi crepe ni? Ntah aku x tau yg sure ade kene bancuh durian dgn cream tu jadi inti. Kulit luar pakai sampai 7 petala tepung nk bagi sedap, dengaq ceritanya lah. Well ikut prinsip aku, hidup biaq sonang. Mama aku pandai buat lempeng and roti jala so kita pakai ja resepi yg sama janji ada kulit luaq. Ada baguihh?? Kakaakakuikuiii

Akan ku post crepe Bintong kue di sini, tunggu~~~

No comments:

Post a Comment